Спілкування з дитиною з перших днів його життя - ключ до раннього мовному розвитку

13 листопада 2014 - Администратор
article204.jpg

Американські вчені, проаналізувавши результати нового дослідження, порадили батькам більше спілкуватися зі своїми дітьми, особливо до досягнення останніми 3-річного віку.

Дослідники звернули увагу, що матері набагато більше часу присвячують розмов з дітьми, ніж батьки, і, на думку експертів, це може негативно відбиватися на швидкості мовного розвитку. Результати роботи опубліковані онлайн в журналі «Pediatrics».

 
Істотна значимість спілкування батьків з дітьми була вперше доведена докторами B. Hart і TR Risley в 1995 р Вони виявили, що розумовий розвиток і академічна успішність дитини напряму залежить від того, наскільки часто батьки розмовляли з ним в перші 3 роки життя. Таке спілкування в деяких випадках в довгостроковій перспективі надавало більший вплив на рівень IQ і здатність до вивчення мов, ніж освіта або соціально-економічний статус. Вокалізація у немовлят, що формується під впливом вербальної поведінки батьків, є важливим етапом розвитку мовних навичок, оскільки в ній виявляють всі риси двостороннього розмови. В ході попередніх досліджень вчені довели позитивний вплив спілкування матері, яка зазвичай бере на себе основну частину батьківського піклування, на розвиток мовних навичок дитини. Проте вплив розмов батька залишається не до кінця вивченим. Відзначимо, що структура мови і регістр мовлення як батька, так і матері можуть бути однакові в перші 3 міс життя дитини. Надалі батьки частіше використовують питальні пропозиції, зменшувально-пестливі словоформи і довгі фрази.
 
Дослідники повідомляють, що вже в перші роки життя дитини можна відзначити гендерні особливості розвитку його мовних навичок. Зазвичай дівчатка раніше, ніж хлопчики, починають говорити, а їхній словниковий запас виявляється значно більше. Крім того, дівчатка раніше і швидше освоюють читання і краще вирішують складні граматичні завдання. Основною метою даного дослідження була оцінка мовного середовища дітей в перші місяці життя і порівняння відмінностей у вербальному взаємодії між батьками і дітьми залежно від гендерної приналежності останніх.
 
Учасниками роботи стали діти, народжені на 34-36-й і на 37-41-му тижні гестації без когнітивних порушень і соматичних патологій. У ході дослідження вчені аналізували 16-годинні записи мовного оточення дитини, зроблені після народження, в гестаційний вік 44 тижнів і після досягнення ними 7-місячного віку. Аудіозаписи зроблені за допомогою Системи аналізу мовного середовища (Language Environment Analysis System - LENA), що включає цифровий процесор для запису та програмне обладнання, що дозволяє ідентифікувати мовні алгоритми. Аналізу були піддані 1500 год аудіозаписів, за участю 33 дітей.
 
Автори дослідження під керівництвом доктора Бетті ВОХР (Betty Vohr), фахівця з неонатальному розвитку, виявили, що діти чують в 3 рази більше слів від мами, ніж від тата, причому останні в більшості випадків розмовляють з немовлятами в присутності другого батька. Якщо батько залишався з дитиною наодинці, то він спілкувався з ним лише в 6-12% випадків. Дослідники звернули увагу, що матері більш активно розмовляли з дівчатками, а батьки - з хлопчиками. Відомо, що в міру дорослішання дівчинки проводять більше часу з мамами, а хлопчики - з татами, що сприяє розвитку гендерного дисбалансу в мовному розвитку.
 
Автори дослідження відзначають необхідність постійного спілкування з маленькою дитиною, вони підкреслюють, що розмова є найменш витратним методом поліпшення розвитку, який під силу кожному з батьків. Причому для дитини важливо отримувати рівну кількість уваги від обох батьків. Однак слід пам'ятати, що якість мови важливіше її кількості. Якщо розмова з дитиною складається з неіснуючих слів і не відповідає правилам граматичної структури, його цінність невелика.
 
 
 
www.umj.com.ua
 
 
Коментарі (0)

Коментарі відсутні. Ваш буде першим!

Український рейтинг TOP.TOPUA.NET